sobota 30. ledna 2016

Datlové kuličky

Před Vánoci jsem na facebook dala své trochu zdravější cukroví a slíbila, že recepty někdy dám na blog. Začínám plnit svůj slib a přidávám první. Mám ale pocit, že u tohohle receptu musím doplnit i trochu ze svého života. Tak jestli vás zajímá čistě jen recept, klidně scrollujte rovnou dolu. :)

Možná to znáte taky, takový to, jak si v hlavě říkáte "měla bych jíst zdravějc,... to sladký bych fakt neměla,... ten burger mi vlastně ani nechutná..." Jenže říkat si a opravdu to dělat, jsou hodně rozdílný věci. No, mě to v hlavě znělo poslední dobou často. Jenže většinou jen v tý hlavě. Nicméně na podzim se to změnilo. Hlavně kvůli sportu. Celkem dost sportuju a samozřejmě chci zlepšovat. Jenže ono to se špatným jídelníčkem jde dost těžko. To jsem věděla už dlouho, ale na změnu jídelníčku mi tak nějak chyběla vůle. A na podzim mě to už prostě naštvalo. Jak je možný, že dokážu vstávat před šestou a trápit se v tělocvičně, a pak to všechno zničím špatným jídlem. Takže jsem se rozhodla to změnit. Už jsem se dostatečně poučila a nesnažila se začít s nějakou dietou. Jenom jsem začala jíst zdravě. Od tý doby se snažím jíst kvalitní potraviny, u kterých vím, co v nich je, připravuju si víc jídel doma, vyhýbám se cukru a bílé mouce, jím víc zeleniny a ovoce a tak dál... Na druhou stranu jsem realista a vím, že to nedokážu (a ani nechci) dodržovat na 100 %. Držím se pravidla 80:20, kdy 80 % času jím zdravě a těch nezdravých 20 % si vždycky pořádně užívám. :) No a ono to myslím funguje. Obecně se cítím líp, při sportu mám lepší pocit a nějaký ten osobáček už taky padnul. Jo a taky třeba obleču kalhoty, co mi na podzim byly malý. :)

Podle mýho blogu asi tušíte, že jsem dost na sladký. To se nijak nezměnilo ani se zdravým jídelníčkem. Jen teď hledám zdravé alternativy. Můžete teda očekávat, že se tu začne objevovat víc receptů na trochu jiné dobroty. :)

zdrave vanocni cukrovi

A teď už konečně ten recept na datlový kuličky. Na obrázku jsou to ty tmavší kuličky. Ona to teda bude spíš taková kostra, kde si můžete obměňovat většinu ingrediencí. Tyhle kuličky si dělám v podstatě každý týden a připravuju je podle toho, co zrovna doma mám. Jen základ (datle a ořechy) a poměr ingrediencí nechávám stejný.

Ingredience:
1 hrnek datlí
1 hrnek ořechů (můžete použít jakékoliv, moje oblíbené jsou kešu a mandle)
1 hrnek sušeného ovoce (Zase můžete použít jakékoliv, jen se snažte, aby sušené ovoce nebylo přislazované nebo v sobě nemělo nějakou chemii. Prostě si přečtěte složení na obalu :) )
2-3 lžíce kakaa (můžete případně vynechat, ale mě s kakaem chutnají víc)
1 hrnek kokosu (plus kokos na obalení)
agáve sirup (pokud bude potřeba přisladit)

Postup:
Kuličky jsou neuvěřitelně jednoduchý. :)
Pokud máme tvrdší datle, předem si je namočíme (ideálně, když si vzpomeneme den předem), budou se potom líp mixovat. V mixeru (já používám food processor) si najemno rozmixujeme ořechy. K nim pak přidáme datle, sušené ovoce a kakao a dál mixujeme, dokud nevznikne lepivá hmota. Ochutnáme, a pokud je potřeba přidáme podle chuti agáve sirup. Vždycky záleží, jak moc sladký ovoce používáme. Na závěr přidáme kokos (ten většinou přimíchávám už jen stěrkou). Pak už jen tvoříme kuličky a obalujeme je v kokosu.

Kuličky skladuju v lednici a vydrží mi cca týden. Tuším, že by vydržely dýl, ale tohle množství prostě za týden sním :).

Žádné komentáře:

Okomentovat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...