neděle 6. října 2013

Brownies, aneb zima se blíží

Několik důkazů, že se zima blíží:
- zapnula jsem doma topení
- musela jsem škrábat auto
- vytáhla jsem šálu (kabát ještě bojkotuju)
- příroda se pěkně vybarvila 
- ráno je jinovatka 
- dostala jsem obrovskou chuť na brownies. 

brownies


Takže jsem otevřela ověřený zdroj klasických amerických receptů - joyofbaking.com. A doufala, že zrovna tyhle brownies budou přesně podle mých představ - hodně vláčný (až mokrý), tmavě hnědý a se světlejší krustou nahoře. A ono jo, jsou takový. :-)


A tady je recept (a je to fakt jednoduchý):

Ingredience:
270 g hořké čokolády (150 se rozpustí dovnitř a 120 se nechá na kousky)
120 g másla
2 lžíce kakaa
200 g krupicového cukru
1 lžička vanilkového extraktu
3 vejce
100 g hladké mouky
špetka soli


Postup:
Předehřejeme si troubu na 180°C, pekáček o velikosti cca 20x20 cm vyložíme pečícím papírem. 
Ve vodní lázni rozpustíme čokoládu a máslo, tak aby se směs krásně spojila. Sundáme z tepla a vmícháme kakao a cukr. Potom přilejeme vanilkový extrakt a po jednom vejce. Po každém vždy dobře prošleháme. Na závěr jen zamícháme mouku a sůl. Přelejeme do připravené formy a dáme péct na 25 - 30 minut. Vyzkouším párátkem, po vyndání na něm zůstane trochu těsta. 

Necháme vychladnout, nakrájíme na malé kousky a podáváme.

2 komentáře:

  1. ahoj, toto je druhy recept, co od tebe pecu (prvni byl medovnik, a i kdyz samozrejme zdaleka nevypadal tak luxusne jako ten tvu, tak chutnal:-)). tentokrat pro kamaradka k narozeninam, tak snad bude mit aspon stejne uspechu. mas tu moc pekne veci:-))

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...