pondělí 23. dubna 2012

Scones s jablky a meruňkama

O víkendu jsem sice volila lehké pečení (kávový shortbread), ale nedalo mi to a v neděli večer jsem si upekla ještě jednu dávku scones. Je to taky rychlovka a k pondělní snídani se výborně hodí. 

scones


Já je měla s máslem a džemem z lesních plodů. Do práce jsem kolegům vzala skleničku domácích hruškových povidel a obě varianty byly moc dobrý.

scones


Tentokrát jsem jako výchozí zvolila recept z BBC a zase jsem dělala malé úpravy.


Postup:

Ingredience:
450 g hladké mouky
5 lžiček prášku do pečení
špetka soli
75 g másla
75 g krupicového cukru
2 vejce
135 ml mléka + další na potření
hrst nakrájených sušených jablek a meruněk

250 g džemu - lesní směs
máslo na potření

Postup:
Předehřejeme si troubu na 220°C.

Do mísy prosejeme mouku, prášek do pečiva a sůl. Do moučné směsi nastrouháme máslo (máslo se strouhá lépe, pokud je hodně chladné). Máslo zapracujeme do mouky a připravíme konzistenci drobenky.
Přidáme cukr a lehce pošlehaná vejce a dobře zamícháme. Postupně přidáváme mléko a vařečkou zapracujeme. Množství mléka uzpůsobíme tak, abychom získali hladké těsto. Nakonec do něj zapracujeme na kousky nakrájená sušená jablka a meruňky.

Na pomoučeném válu rozválíme na placku silnou cca 2 cm a vykrajovátkem nebo skleničkou vykrájíme kolečka o průměru cca 5 cm.

Kolečka převrátíme a rozložíme na plech vyložený papírem na pečení. Potřeme mlékem a dáme péct na 10 - 12 minut, dokud scones nejsou na povrchu zlatavě hnědé.

Necháme chvíli vychladnout a můžeme podávat. Scones jsou nejlepší ještě vlažné. Rozkrojíme je, namažeme máslem a džemem podle chuti.

1 komentář:

  1. Scones jsou opravdu jednoduché, sice jsem je ještě nedělala, ale brzy na ně přijde řada.

    Na mém blogu najdeš ocenění.

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...