pondělí 9. dubna 2012

Velikonoční pečení IV. - Prokletí velikonočního beránka

Už je to tak, Velikonočnímu beránkovi a mě to prostě neklape. Každý rok to spolu znovu zkoušíme a vždycky se něco pokazí. Pokaždé to chudák beránek odnese nějakým zraněním nebo postižením.

Na loňské dva pokusy jsem ještě nezapomněla a letos k tomu můžu dodat další nepovedený.

velikonocni beranci
Beránek po plastice a beránek s intenzivní chutí
Beránek číslo 1 - S intenzivní chutí:
V polovině pečení se mi povedlo něčím vyhodit pojistky. Než jsem našla hlavní jistič a dostala se k němu, uběhla půl hodinka, kdy se beránek sušil v chladnoucí troubě. Výsledek - maaalinko zdrclý beránek. Pozitivně podáno, měl intenzivnější chuť v menším množství. ;-)

Beránek číslo 2 - Po plastice:
V troubě vše v pořádku, beránek šel krásně vyklopit, jenže jsem se rozhodla, že ho přenesu z linky na stůl. No a jsem to šikulka, nějak se mi v rukou překlopil a spadnul přímo na čumáček. Následovala plastická operace s použitím velkého množství čokolády. Z dálky to šlo, ale z blízka to nebyl pěkný pohled. :-)



velikonocni beranek
Hluchý beránek
Beránci číslo 3 - Hluchý:
Našla jsem krásnou formu na malinkýho beránka a hrozně se těšila, až ji vyzkouším. Nějak jsem usoudila, že jedna dávka bude na normální a malinkou formu dostatek. No jo, dvakrát měř, jednou řeš. V malý bylo dost. Ve velký by to asi taky stačilo, kdybych těsto jinak rozložila. Prostě a jednoduše jsem do hlavy nalila málo těsta a beránkovi se při pečení nevyvinula ouška.





Nicméně žádný z těhle zanedbatelných detailů :-) nemění nic na chuti. Chutnal vždycky dobře a vždycky velmi rychle zmizel, takže se aspoň netrápil dlouho.

Letos se mi nepovedlo najít recept, který jsem používala dřív, takže jsem sáhla po kuchařce Poklady klasické české kuchyně od Romana Vaňka. Recept je připraven na menší formu.

Recept:
Ingredience: 
4 vejce 
350 g hladké mouky
170 g másla (rozpuštěné a vlažné)
300 g cukru
10 lžic mléka
1 prášek do pečiva

máslo a hrubá mouka na vymazání formy 

200 g čokolády na potření

Postup:
Předehřejeme si troubu na 145 - 150°C. Formu na beránka velmi pečlivě vymažeme a vysypeme moukou.

Všechny ingredience smícháme a utřeme do těsta. Vlijeme do formy a dáme péct. Pečeme asi hodinu, otestujeme párátkem. Beránka necháme ve formě zchladnout a až poté ho vyndáváme.

Čokoládu si rozpustíme ve vodní lázni a celého beránka potřeme. Necháme ztuhnout a ozdobíme mašlí.

1 komentář:

  1. Tož, co na to říct? Tomu mému kdosi sežral ucho, že by pes?

    Ale jsou moc hezký a důležitý je, že chutnali.

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...