pondělí 15. července 2013

Jablečné muffiny se skořicí

Ve středu jsem měla jeden z divných dní. Únava, blbá nálada a spousta maličkostí, které znepříjemňují den. Když jsem večer přišla domu, řekla jsem si, že si náladu spravím pečením a vrhla jsem se na experimenty s muffiny.

muffiny


Vybrala jsem si jeden základní recept, na který jsem doma měla všechny suroviny. Těsto jsem připravila a na konci rozdělila na čtyři díly. Pak jsem prošla lednici, spíž a podobná zákoutí mého bytu. Vybrala jsem pár přísad, které by se daly použít, a dokončila muffiny ve čtyřech různých verzích - jablečné se skořicí, kokosové, datlovo-pomerančové a mandlové. U mě vyhrály jablečné se skořicí, takže tu je recept.

Recept:
Ingredience:
325 g hladké mouky
150 g krystalového cukru
2 lžičky prášku do pečiva
0,5 lžičky jedlé sody
0,25 lžičky soli
1 vejce
240 ml podmáslí
120 ml slunečnicového oleje
1 lžička vanilkového extraktu
2 lžičky mleté skořice
1 - 2 jablka (část dovnitř, část nahoru)

Na posypání:
1,5 lžičky krupicového cukru
0,5 lžičky skořice

Postup:
Předehřejeme si troubu na 190 stupňů a vyložíme si formu na 12 muffinů papírovými košíčky.

V jedné misce smícháme suché ingredience - mouku, cukr, prášek do pečiva, jedlou sodu, sůl a skořici. V druhé smícháme mokré ingredience - podmáslí, olej, vejce a vanilkový extrakt. Mokré ingredience nalejeme do suchých a promícháme jen tak, aby bylo vše mokré. Na závěr přidáme nakrájené jablko (já ho předem loupu) a jen lehce zamícháme.

Těsto rovnoměrně rozdělíme do 12 muffinových formiček. V mističce si smícháme cukr a skořici. Na každý muffin dáme několik kousků jablka a posypeme skořicovým cukrem.

Dáme péct na 20 - 25 minut. Po vyndání necháme 5 minut stát ve formě, vyndáme na rošt a necháme úplně vychladnout.

1 komentář:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...