neděle 18. srpna 2013

Panna Cotta s nektarinkama a želé

Panna cottu jsem měla v hlavě už dost dlouho, jen jsem ji z různých důvodů pořád odkládala. V zimě jsem si říkala, že ji udělám někdy v létě. Pak jsem si říkala, že si musím koupit plastový kalíšky na panáky (abych to v rozumný formě donesla do práce). Pak jsem kalíšky nemohla sehnat, a když už jsem je konečně sehnala, založila jsem je a na panna cottu úplně zapomněla. 


Až teď, když jsem v lednici narazila na zapomenutý litr smetany, vzpomněla si na kalíšky a uvědomila si, že je vlastně to léto. Hurá, hurá, přišel čas panna cotty! :-) Prošla jsem založený recepty, vytáhla ten od itala v kuchyni a jen doplnila o ovoce a želé. Porce jsem rozdělila do těch panákových kalíšků (vyšlo mi to na 30 panáčků), ale samozřejmě je to možné dát klasicky do jedné formy. Jen se to bude déle chladit.


No, a v rodině se myslím panna cotta ujala, vylizovali jeden kalíšek za druhým a ztěžovali si, že jsou strašlivě malinký. Ještěže jsem si ty na zítřejší snídani schovala. :-)

Recept:
Ingredience:
1 l smetany (používala jsem 31% ke šlehání)
6 plátků želatiny
6 lžic krupicového cukru

2 nektarinky
1 balíček dortového želé

Postup:
Nakrájejte si nektarinky na malé kousky a rozdělte je do připravených panáků (nebo do velké formy). Dortové želé připravte podle návodu a nechte lehce zchladnout. Pak ještě tekuté rozdělte do formiček, je to cca 1 lžíce na panáka. Dejte do ledničky zatuhnout (stačila cca hodinka).

6 plátků želatiny namočte do vody a nechte asi 10 minut nabobtnat. Mezitím nalijte smetanu do většího hrnce a dejte na plotnu. Nasypte do ní cukr a míchejte, aby se cukr rozpustil. Smetanu s cukrem ohřejte na 80°C a dejte do ní okapanou, nabobtnalou želatinu (želatina už by se neměla vařit). Míchejte, dokud se želatina úplně nerozpustí. Rozdělte do připravených kalíšků a dejte do lednice chladit. U malých kalíšků stačí na ztuhnutí cca 2 hodiny, u velké formy to bude kolem 6 hodin.

Žádné komentáře:

Okomentovat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...