neděle 1. září 2013

Dýňový chlebíček, aneb podzim je tu!

Minulý víkend jsem si uvědomila, že léto už končí. Kromě toho, že jsem zas musela vytáhnout mikinu, jsem letos poprvé narazila na dýně. Takže podzim je tu, hurá. Ano, jásám, podzim mám ráda, příjemná teplota, barvy, pouštění draků, občas nějaká ta mlha a deštík, dýně, hrušky... No, není to nádhera!  

dyne


Takže jsem se ponořila do svého archivu a hledala vhodný recept s dýní. Nakonec zvítězil dýňový chlebíček hlavně proto, že jsem na něj měla všechny suroviny a nechtělo se mi jet nakupovat. Ale není všem dýním konec, v záloze mám totiž třeba dýňový cheesecake nebo dýňový koláč.



dýňový chlebíček


Každopádně dýňový chlebíček je výborný. Důkazem může být několik žádostí o recept a jedna krabička, která se nedostala ke svému adresátovi, protože se jí poslíček nechtěl vzdát. :-) Takže nevylučuju, že ho budu dělat znova.

Pozor, tentokrát je recept na dvě chlebíčkové formy, já ho nakonec dělala na velkém plechu jako buchtu.

Recept:
Na chlebíček:
1 středně velká dýně na pyré (potřebujeme asi 425 g pyré)
450 g hladké mouky
1 lžička prášku do pečiva
1 lžička jedlé sody
0,5 lžičky soli
1,5 lžičky skořice
0,25 lžičky mletého zázvoru
0,5 hrnku nakrájených ořechů
0,5 hrnku čokolády (nasekané na malé kousky)
4 vejce
300 g cukru
220 g másla
120 ml vody
1 lžička vanilkového extraktu

Na krémovou náplň:
220 g krémového sýru (třeba Philadelphie)
65 g cukru
1 vejce

Postup:
Příprava pyré:
Předehřejeme si troubu na 175°C. Dýni rozkrojíme podélně, vydlabeme z ní semínka a dáme na vymazaný plech. Čas pečení hodně závisí na velikosti dýně, může to být od 45 minu až po 1,5 - 2 hodiny. Že je dýně hotová poznáte tak, že do ní úplně jednoduše vjede nůž. Necháme alespoň trochu vychladnout, vydlabeme dužinu a tu rozmixujeme na pyré.

Příprava chlebíčku:
Předehřejeme si troubu na 175 °C a formy na chlebíček (nebo plech) vymažeme máslem a vysypeme moukou (nebo vyložíme pečícím papírem).

Připravíme si sýrovou náplň. Utřeme sýr, přidáme cukr a vejce a prošleháme jen tak, aby byl krém hladký. Příliš dlouhé šlehání může způsobit to, že je krém příliš tekutý a při pečení se úplně vsákne do těsta. Chuťově to nevadí, ale neudělá to efekt bílého proužku.

Na těsto si v jedné misce smícháme suché ingredience (mouku, prášek do pečiva, sodu, sůl a koření). Přidáme ořechy a čokoládu. V druhé misce smícháme vejce s cukrem a rozpuštěným (a vychladlým) máslem. Do vaječné směsi přidáme dýňové pyré, vodu a vanilku, zamícháme.
Do suché směsi nalijeme mokrou a zamícháme jen tak, aby bylo vše mokré (dlouhé míchání může způsobit to, že je pak chlebík tvrdý).

Do připravených forem dáme polovinu těsta, na ni rozprostřeme sýrovou náplň a nahoru zase rovnoměrně rozložíme těsto. Vzhledem k tomu, že těsto je celkem hutné, dávala jsem horní vrstu po lžících, tak abych moc neporušila sýrovou náplň.

Dáme do trouby péct na cca 60 minut. Hotový chlebíček poznáme podle toho, že zapíchnutá špejle vyjde čistá.

Žádné komentáře:

Okomentovat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...