neděle 24. července 2011

Čokoládové muffiny

Čokoládové muffiny jsou moje nejoblíbenější, ale pekla jsem je poprvé. U muffinů mám obecně problém s běžnou velikostí, přijdou mi příliš velké. Dlouho jsem s jejich výrobou teda otálela a čekala, až si pořídím formu na mini dortíky.

Formu jsem si do teď nepořídila, ale řekla jsem si, že už čekat nebudu a zkusím to bez ní. Vzala jsem menší papírové košíčky, vyložila je na normální plech ve dvou až třech vrstvách a doufala, že se mi v troubě úplně neroztečou. No, neroztekly se úplně (aspoň většina ne) :-), jsou jen trochu plošší.

S receptem jsem nechtěla nijak experimentovat a sáhla po receptu z joyofbaking.com. Tentokrát si ale myslím, že mohly být lepší. Mám několik tipů jak je vylepšit, ale uvidím, jestli příště nezvolím úplně jiný recept.


Ingredience:
113 gramů másla
2 velká vejce
240 ml podmáslí
2 lžičky vanilkové esence
230 gramů hladké mouky
60 gramů kakaa
265 gramů přírodního cukru
1 lžička prášku na pečení
1 lžička jedlé sody
1/2 lžičky soli
170 gramů hořké čokolády

Postup
Předehřejeme si troubu na 190°C a vymažeme nebo košíčky vyložíme plech na 12 muffinů.
Smícháme rozpuštěné a zchladlé máslo, vejce, podmáslí a vanilkovou esenci. V druhé misce smísíme všechny suché ingredience - mouku, kakao, cukr, prášek na pečení, jedlou sodu a sůl. Nakonec do suché směsi přidáme i na kousky nalámanou čokoládu. Mokré ingredience lehce vmícháme do suchých. Mícháme jen tak, abychom vše suché namočili. Pokud bychom míchali příliš dlouho, muffiny budou tvrdé.

Směs rovnoměrně rozdělíme do připravené formy a dáme péct. Po cca 20 minutách párátkem vyzkoušíme, jestli jsou muffiny hotové. Vyndáme z trouby a necháme chladnout.

Žádné komentáře:

Okomentovat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...