neděle 31. července 2011

Víkend s minidortíky a jednoduchá pondělní snídaně

Na tenhle (prodloužený) víkend připadly dvě události spojené s dekorováním minidortíků. Oslava tátových narozenin a workshop dekorace svatebních cupcakes s Hankou Rawlings. Takže na pondělní snídani jsem už hledala něco jednoduchého a rychlého, zvolila jsem čokoládovo-banánový dort.

Svatebni cupcakes

Celkem dlouho jsem vymýšlela, co upeču k tátovým narozeninám. Měl to být velký, krásně ozdobený a chutný dort... Nicméně asi před dvěma týdny jsem se dozvěděla, že dort přiveze někdo jiný! No, chápete to? Pěkně mě to naštvalo a začala jsem vymýšlet něco jiného než dort. Výsledek přemýšlení byla sada minidortíků.

Proces přípravy zabral několik dní…
Týden předem jsem zvolila recept. Ve středu nakoupila ingredience, ve čtvrtek večer upekla dortíky a připravila čokoládový ganache. Na pátek jsem si vzala dovolenou, ráno dortíky namazala ganache, nechala ztuhnout a večer jsem si vyhradila zdobení. V pátek večer jsem měla hotovo na sobotní oslavu.

Narozeninove cupcakes

Shodou okolností jsem v sobotu ráno jela na workshop zdobení cupcakes. Pravda, lepší by to bylo obráceně, nejdřív workshop a pak domácí výroba, ale aspoň jsem tam jela už s nějakými zkušenostmi. Dozvěděla jsem se různé tipy a triky a získala spousty inspirace.


Na odpolední rodinné oslavě obě várky ozdobených dortíků slavily úspěch.

Nicméně po několika dnech strávenými s minidortíky jsem ještě potřebovala upéct něco na pondělní snídani. Asi chápete, že už to muselo být co nejjednodušší a ideálně obsahující ingredience, které mi zbyly z přípravy dortíků. Přesně tohle splňuje čokoládovo-banánový dort s ganache polevou. Těsto je velmi podobné tomu, které jsem dělala na dortíky a ganache jsem už měla hotový. :-)

čokoládovo-banánový dort s ganache polevou

Původní recept je z joyofbaking.com, ale upravovala jsem v něm množství cukru a ganache připravila trochu jiný.

Ingredience:

Těsto:
300 gramů krystalového cukru
245 gramů hladké mouky
75 gramů kakaa
1 a 1/2 lžičky prášku do pečiva
1 a 1/2 lžičky jedlé sody
1/2 lžičky soli
2 velká vejce
1 hrnek rozmačkaných banánů (přibližně 3 banány)
240 ml teplé vody
120 ml mléka
120 ml oleje (používala jsem slunečnicový)
1 a 1/2 lžičky vanilkové esence

Ganache:
400 g hořké čokolády
200 ml 12% smetany na vaření

Postup

Těsto:
Předehřejeme si troubu na 180°C, vymažeme nebo vyložíme pečícím papírem vyšší plech o velikosti 23 x 33 cm.

V jedné míse smícháme cukr, mouku, kakao, prášek do pečiva, sodu a sůl. V druhé smícháme všechny mokré ingredience a mokrou směs nalijeme na tu suchou. Mícháme jen, dokud není vše spojeno. Nalijeme na plech a pečeme 35 - 40 minut. Zda je dort hotový, vyzkoušíme pomocí párátka.

Necháme úplně vychladnout a poté potřeme krémem (ganache).

Ganache:
Čokoládu nalámanou na kousky dáme do misky a zalijeme vroucí smetanou. Mícháme tak dlouho, než se čokoláda rozpustí, vše se spojí a krém je sametově hladký.

Žádné komentáře:

Okomentovat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...