pátek 22. července 2011

Cake popsicles

Přemýšlím, kde jsem na cake popsicles narazila poprvé. Asi na nějakém pěkném blogu, ale už to bude dávno. Při hledání receptů jsem je pak vídala celkem často. Vždycky se mi líbila forma - hezky vypadají, mají tu správnou velikost na sladkost, dobře se přenáší (když se správně zabalí) a nejsou složité na výrobu. 


Cake popsicles

Nikde jsem k nim ale nenašla český název. Ani po několika debatách s různými lidmi se mi nepodařilo najít adekvátní český název. Dortové lízátko? Spíš je to takové kousátko, ale to se zas v češtině úplně nepoužívá. Návrh "Hnědá kulička na špejli" je sice naprosto výstižný, ale chtěli byste jíst něco s tímhle názvem? :-) Takže, pokud vás nějaký pěkný název napadne, dejte mi vědět. Autor nejlepšího návrhu bude určitě oceněn. Ještě uvidíme čím, ale jistě to bude moooc dobrý. :-)

A jak se to teda vyrábí. V podstatě je to strašně jednoduchý a některé fáze jsou i dost uvolňující (třeba ničení dortového korpusu nebo plácání kuliček :-) ).

Postup:
  1. Upečeme dortový korpus. Je celkem jedno v jaké formě, stejně ho hned zas zničíme. Důležitější je, aby byl vláčný a dobrý. Já použila již osvědčený recept na čokoládovo-banánové dortíky. V rámci tréninku jsem si je i cvičně ozdobila, to ale standardně součástí receptu není. :-)
  2. Po vychladnutí ho rozdrobíme. Pro mě velmi uvolňující část, člověk si takhle krásně uleví a v představách vyřídí účty (funguje to skoro stejně jako boxovací pytel :-) )
  3. Smícháme s krémem. Krém jsem dělala úplně základní máslový (recept je dole). Vznikne hodně mazlavé těsto. Správnou konzistenci poznáme podle toho, že zkušební kulička pevně drží u sebe. Pokud se rozpadá, přidáme více krému. Pokud je hodně mazlavá, pomůže chvilka v lednici.
  4. Další krok je logicky uválení kuliček. Velikost je zcela na vás, já dělala přibližně 3-4 centimetry v průměru. Jednotlivé kuličky skládáme na nějaký podnos vyložený pečícím papírem a hned po uválení do každé z nich zapíchneme špejli.
  5. Necháme alespoň 30 minut ztuhnout v mrazáku, tak aby se daly dobře namáčet v čokoládě, nepadaly ze špejle, neměnily tvar a podobně.
  6. Rozpůstíme si čokoládu a kuličky v ní namočíme. Před namáčením si připravíme něco, kam lízátka zapíchneme, aby se při usychání nikde nedotýkaly. Já používala víko od papírové krabice, do které jsem si předem udělala dírky.
  7. Necháme ztvrdnout polevu a máme hotovo. Pokud chceme můžeme je jednotlivě zabalit.

Krém
Recept je z joyofbaking.com

Ingredience:
230 gramů moučkového cukru (prosátého)
113 gramů másla
1 lžička vanilkové esence
2 lžíce mléka

Postup:
Utřeme máslo, přidáme vanilkovou esenci. Postupně při malých otáčkách přidáváme cukr. Nakonec přilejeme i mléko a šleháme, dokud není krém světlý a nadýchaný (přibližně 3-4 minuty). Pokud máme krém moc tuhý či příliš tekutý, přidáme trochu mléka či cukru.

1 komentář:

  1. tak co třeba "dortík na špejli"? :) To nezní odpudivě ani trochu, ne? :D A trefné to je... i když pravda, dortíky asi moc často kulaté nebývají... :D Ale i tak :)

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...