neděle 27. listopadu 2011

Citrónové a mandlové cupcakes

Letošní poslední pondělní snídaně. Od příštího týdne mám totiž dovolenou. Hurá. :-)
Upřímně, dneska se mi fakt nechtělo. Venku sluníčko a vítr, ideální na pouštění draka. U postele rozečtená knížka, od které se jen těžko odtrhává. Ale řekla jsem si, že je to letos naposledy (pak už bude jen vánoční cukroví) a pustila se do pečení.


citronove, mandlove cupcakes

Při hledání inspirace jsem postupně narážela na jasné signály, že to tentokrát musí být cupcakes.
První signál: kolega mě upozornil na to, že prý už jsem dlouho nedělala cupcakes.
Druhý signál: MMS od jiného kolegy obsahující zdobené cupcakes. Že prý pro inspiraci.
Třetí signál: přečetla jsem si příspěvek na cuketkově blogu s odkazem na Agnes cupcakes (mimochodem, tam by se mi moc libilo ;-) ).

Po třetím už mi prostě došlo, že musím upéct nějaký dortíky. Po delším hledání jsem nakonec skončila u Chez Lucie. Jen jsem upravila příchuti. Dortíkové těsto jsem vůbec neměnila.

citronové cupcakes, lemon cupcakes

Ingredience:
na 12 středních cupcakes, ja dělala menší a měla jsem jich 18.

Na těsto:
200g hladké mouky
2 lžičky prášku do pečiva
150g cukru krupice
4 vejce
150ml zakysané smetany
150ml slunečnicového oleje

Na citronovou půlku:
1 lžička citrónové kůry
1,5 lžíce citrónové šťávy

Na mandlovou půlku:
1 lžička mandlového exktraktu

Na sirupování citronových:
2 lžíce cukru moučka
1 lžíce citrónové šťávy

Na sirupování mandlových:
2 lžíce cukru moučka
1 lžíce vody
1 lžička mandlového extraktu

Na krémy:
375g krémového sýra Philadelphia (3 balení)
90g cukru moučka
2 lžíce citrónové šťávy
2 lžičky mandlového extraktu
mandle naposypání mandlových cupcaků

Postup:
Troubu předehřejeme na 180°C, formu na muffiny si vyložíme papírovými košíčky.

Mouku prosejeme s práškem do pečiva, přidáme cukr a promícháme. V jiné míse promícháme lehce prošlehaná vejce se zakysanou smetanou a olejem. Tekutou směs promícháme se suchou a rozdělíme na dvě stejné části. Do jedné vmícháme citrónovou kůru a šťávu a do druhé mandlový extrakt. Těsto je poměrně tekuté. Pečeme dozlatova, 30 - 40 minut.

Mezitím si připravíme sirupy - budeme je potřebovat hned, jak se cupcakes dopečou. Cukr smícháme s citronovou šťávou a promícháme, dokud se cukr nerozpustí. Druhý připravujeme stejně, cukr smícháme s vodou a mandlovým extraktem.

Jakmile vytáhneme cupcakes z trouby, propícháme je špejlí (hodně - asi tak 10-15x každý) a ihned polijeme připraveným sirupem podle druhu. Necháme vychladnout a zatím si můžeme připravit krém.

Každé balení sýra Philadelphia prošleháme s cukrem. Rozdělíme na dvě části, do první přidáme citronovou šťávu, do druhé mandlový extrakt. Mandlové ještě posypeme drcenými mandlemi.

Žádné komentáře:

Okomentovat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...