neděle 11. listopadu 2012

Ořechové cookies

Poslední dobou jsem pečením a zdobením trávila víc času, takže na zítřejší snídani jsem chtěla něco obyčejnýho, jednoduchýho a rychlýho. Třeba cookies. 

Ořechové cookies

Cookies jsem nepekla už docela dlouho. Zatím jsem vždy dělala jen čokoládový cookies, tentokrát jsem ale zvolila ořechovou verzi. Ořechy v pečení moc nepoužívám, nemám je ve sladkostech totiž moc ráda. No, ale když se předem opraží, jsou křehčí, získají lepší chuť a i já uznávám, že jsou vynikající. :-)

Ořechové cookies

Recept:

Ingredience:

120 g másla
250 g mléčné čokolády
90 g hořké čokolády
60 g hladké mouky
1/2 lžičky prášku do pečiva
1/4 lžičky soli
3 vejce
125 g moučkového cukru
2 lžičky vanilkového extraktu

150 g bílé čokolády
Pražené ořechy (200 g vlašských, 125 g pekanových - ořechy rozložíme na plech a pražíme cca 10 minut v troubě předehřáté na 150°C)

Postup:
Předehřejeme si troubu na 180°C. Plechy vyložíme pečícím papírem.

Rozpustíme si máslo, přidáme hořkou a mléčnou čokoládu. Průběžně mícháme a necháme rozpustit. Necháme vychladnout.

V malé misce si smícháme mouku, prášek do pečiva a sůl. V druhé míse začneme šlehat vejce. Nejdříve pomalu jen do pěny, přidáme cukr a vanilkový extrakt. Na vysoký stupeň mícháme několik minut, dokud směs není velmi světlá a krémové konzistence. Ručním šlehačem mi to trvalo přes 10 minut. Přidáme vychladlou čokoládu a dobře zamícháme. Přisypeme směs s moukou a vařečkou zamícháme. Na závěr přidáme bílou čokoládu (nakrájenou na kousky) a pražené ořechy, zamícháme.

Na plech klademe dvěma lžičkama malé hromádky těsta cca 5 cm od sebe. Dáme péct.

Pečeme přibližně 12 - 15 minut, vyndáme z trouby a necháme na plechu vychladnout.

1 komentář:

  1. Pozor!!Tohle těsto je na "buchtu" ve stylu brownies, nesnažte se z toho udělat sušenky(keksy), se zlou se potážete. Dejte to do hlubšího pekáčku, stejně jak je to u druhého receptu s názvem cookie.

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...