neděle 28. dubna 2013

Dort s jahodovýma příšerkama

Na třetí oslavu ve třech týdnech jsem si řekla, že připravím něco lehčího. A to jak na přípravu, tak na chuť. Ideálně s ovocem. Na stole mi už delší dobu ležel dubnový Apetit. Chodila jsem kolem něj tak dlouho a přemýšlela, co upeču, až jsem se podívala na jeho obálku. A byl tam.

Dort s jahodovyma priserkama

Korpus je výborný. U krému jsem se rozmýšlela, jestli budu dělat podle stejného receptu z mascarpone se šlehačkou nebo jiný. Krémy se šlehačkou nemám moc ráda, ale říkala jsem si, že ho jednou zkusím. No, lehký je, ale příště ke korpusu zkusím kombinaci mascarpone a tvarohu (např. tenhle). Místo malin a pistácií jsem zvolila jen čerstvé jahody.

Recept:

Ingredience:
Korpus:
60 g másla
6 vajec
175 g krupicového cukru
1 lžička vanilkového extraktu
200 g hladké mouky

Krém:
300 ml smetany ke šlehání
500 g mascarpone
1 lžička vanilkového extraktu
4 lžíce moučkového cukru (dávala jsem podle chuti a myslím, že jsem dávala trochu víc)

Na dokončení:
1 kg jahod (část rozmačkaných, část na ozdobení)

Postup:
Předehřejeme si troubu na 175°C. Vymažeme a vysypeme (nebo vyložíme pečícím papírem) formu na dort o průměru 23 cm.

Rozehřejeme máslo a necháme zchladnout. Rozdělíme vejce na bílky a žloutky. Žloutky utřeme do pěny s 1 lžící cukru a vanilkovým extraktem (trvá to cca 5 minut). Bílky se zbylým cukrem vyšleháme na pevný sníh. Sníh opatrně zapracujeme do žloutkové pěny. Opatrně zamícháme i mouku (na několik částí) a na závěr přidáme rozpuštěné vlažné máslo a zapracujeme. Nalejeme do formy a pečeme cca 40 - 45 minut. Špejlí vyzkoušíme, jestli je dort upečený. Necháme 10 minut chladnout ve formě, vyndáme ho na mřížku a necháme vychladnout úplně.

Připravíme si krém. Ušleháme tuhou šlehačku. Smícháme ji s mascarpone, vanilkovým extraktem a moučkovým cukrem.

Trochu jahod rozmačkáme. Asi čtvrtinu krému smícháme s rozmačkanými jahodami. (Jahodový krém jsem dávala jen dovnitř, po stranách a nahoře jsem nechala krém bílý. Pokud byste chtěli jahodový krém na celém dortu, rozmačkejte víc jahod a smíchejte ho s krémem.)

Korpus rozřízneme (já řezala jen jednou, tedy na dvě části). Na spodní plát natřeme jahodový krém, přiklopíme ho horním. Celý dort potřeme krémem a uhladíme. Ozdobíme jahodama podle fantazie a chuti.


2 komentáře:

  1. Je nádhernej! Plánuju ho upéct dcerce k narozeninám v pátek. Bude jen jeden pokus, tak snad to zvládnu. Dosud netuším jak udělat takhle hezky ty očička. Antiperle a tečku dodělat čokoládou?

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...