středa 3. srpna 2011

Čokoládovo-kávové minimuffiny

Přinesla jsem si domu novou formu na minimuffinky. Původně jsem plánovala, že ji otestuji až o víkendu. Ale nedalo mi to a teď mám doma spoustu malých čokoládovo-kávových muffinků. :-)

Čokoládovo-kávové minimuffiny

Nekoupila jsem si ještě košíčky na minimuffiny, takže jsem zase improvizovala s pečícím papírem. No, tak jak u velkých tahle improvizace funguje výborně, u malých vůbec ne. Strašně blbě se s tím pracuje a některé muffiny mají dost divný tvary. Naštěstí na jejich chuti to nic nemění.
Recept je s malými úpravami z joyofbaking.com.

Ingredience
2 velká vejce
120 ml podmáslí
120 ml oleje (třeba slunečnicového)
60 ml silné kávy (vychladlé na pokojovou teplotu)
1 lžička vanilkové esence
130 gramů hladké mouky
95 gramů celozrnné mouky
25 gramů kakaa
200 gramů světlého hnědého cukru
1/2 lžičky prášku do pečení
1 lžička jedlé sody
1/4 lžičky mleté skořice
1/2 lžičky soli
100 gramů pekanových ořechů (nebo vlašských) předem opražených a nasekaných na kousky
170 gramů čokolády

Postup:
Předehřejeme si troubu na 190°C. Plech na muffiny vyložíme košíčky nebo vymažeme. Vyjde nám to na 12 standardních muffinů, mě to vyšlo na 24 minimuffinků a pár středně velkých.

V misce smícháme vejce, podmáslí, olej, kávu a vanilkovou esenci. V druhé misce smícháme suché ingredience - mouky, kakao, cukr, prášek do pečení, jedlou sodu, skořici a sůl. Promícháme a nakonec do suché směsi přidáme i ořechy a čokoládu nakrájenou na kousky. Do suché směsi nalijeme mokrou a mícháme jen, dokud není vše mokré. Pokud bychom míchali dlouho, budou muffiny tvrdé.

Těsto rovnoměrně rozdělíme do formy na muffiny, dáme do trouby a pečeme kolem 20 minut (moje minimuffiny se pekly cca 16 minut, větší 19 minut). Zda jsou muffiny hotové, vyzkoušíme špejlí. Necháme pár minut chladnout na plechu, poté přemístíme na rošt a necháme vychladnout úplně.

Žádné komentáře:

Okomentovat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...