neděle 18. září 2011

Čokoládový dort pro všední den

Během minulého týdne jsem na facebooku nechala kolegy hlasovat v anketě, co mám na zítřek péct. Navzdory manipulaci ve prospěch něčeho se švestkama nakonec zvítězil čokoládový dort.


Tenhle víkend jsem už pekla Dobošův dort, takže se mi rozhodně nechtělo péct nějaký složitý dort. Zároveň je zítra úplně obyčejný všední den a kolegy se mi nechce ještě víc zmlsat, zvolila jsem čokoládový dort pro všední den. Podmínku čokoládového dortu to splňuje a je to hodně jednoduché. :-)

Recept je ze Smitten kitchen.


Ingredience:
120 g másla (pokojové teploty)
150 g cukru muscovado
100 g krystalového cukru
1 velké vejce
240 ml podmáslí
1 lžička vanilkové esence
180 g hladké mouky
85 g kakaa holadského typu
1/4 lžičky jedlé sody
1/2 lžičky prášku do pečení
1/4 lžičky soli

Postup:
Předehřejeme si troubu na 16°C a vymažeme formu na chlebíček.

Ve velké míse šleháme máslo do krémova, přidáme oba cukry a šleháme, dokud není směs lehká a nadýchaná (cca 3 minuty). Přidáme vejce a zašleháme. Přilejeme podmáslí a vanilkovou esenci, smícháme (ingredience se v tuhle chvíli úplně nespojí, ale to nevadí). Do stejné mísy prosejeme mouku, kakao, prášek do pečiva, jedlou sodu a sůl. Mícháme jen tak, aby bylo vše dobře spojené.

Těsto nalejeme do formy a dáme péct na 60 - 70 minut nebo dokud špejle nevyjde z dortu suchá a čistá. Necháme vychladnout.

Žádné komentáře:

Okomentovat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...