neděle 4. září 2011

Čokoládovo-hruškový koláč

Rozhodování, co budu péct, bylo tentokrát dost složitý. Jasný bylo, že to musí obsahovat hrušky. Našla jsem si několik receptů, jenže na každý z nich mi doma něco chybělo a nákup mi do denního harmonogramu taky moc nezapadal.


Nakonec jsem se pro jeden rozhodla a sepsala potřebný nákup. Jenže když jsem se dostala do obchodu, zjistila jsem, že jednu z podstatných ingrediencí nemají. Takže nové rozhodování, ani jeden z alternativních receptů jsem si nepamatovala. Nakoupila jsem teda různý věci, které jsem si z pročítání receptů pamatovala, a doufala, že z toho alespoň jeden dám dohromady celý. :-) Téměř se to povedlo. S malou improvizací jsem se pustila do čokoládovo-hruškového koláče.


Samotný recept má dvě místa, která nejsou přípravou úplně běžná (alespoň pro mě ne). Šlehání vajec a vaření/hnědnutí másla (ani vlastně nevím, jak se to správně česky nazývá).

Vejce se šlehají stráááášně dlouho. Cílem šlehání je krémová, téměř až pudinková, konzistence. Ani jsem netušila, že se toho dá jen z vajec docílit. Ale dá, stačí jen hodně dlouho a na vysoké obrátky vejce šlehat. Hodně dlouho v mém případě znamenalo téměř 15 minut ručním šlehačem. V robotu byste to měli zvládnout rychleji, v profesionálním klidně jen za 5 minut.

A druhá "divná" věc je vaření másla. Nebyla jsem si úplně jistá, jestli jsem to udělala úplně správně, ale výsledek odpovídal popisu v receptu, tak snad ano. Máslo se nechá rozpustit a pak vařit, dokud nezhnědne a nebude vonět po ořechách. Trvá to cca 6-8 minut a v posledních minutách je dobré jednou za čas seškrábnout stěny a dno hrnce, tím se zajistí rovnoměrné hnědnutí.

Kromě těhle dvou věcí je recept už hodně jednoduchý. Recept je opět ze smitten kitchen.

Ingredience:
120 g hladké mouky
1 lžíce prášku do pečení
1/4 lžička soli
3 vejce, pokojové teploty
120 g másla
150 g cukru
3 hrušky (oloupané a nakrájené na malé kousky)
100 g hořké čokolády

Postup:
Předehřejeme si troubu na 175°C. Dortovou formu (23 cm) vymažeme máslem a vysypeme moukou.

Prosejeme mouku, prášek do pečiva a sůl. Zatím odložíme stranou.

Ušleháme vejce do konzistence krému, téměř až pudinku. Trvá to poměrně dlouho, délka závisí na použitém mixeru od 5 do 15 minut. Výsledek by měl být tuhý a světlý krém.

Pokud používáte robota, tak zatímco se vám šlehají vajíčka, můžete se věnovat máslu. Pokud máte jen ruční mixer (jako já), udělejte to následně. Máslo dáme do středně velkého hrnce, necháme rozpustit a vaříme, dokud máslo nezhnědne a nebude vonět po oříškách (trvá to cca 6-8 minut). V posledních minutách čas od času seškrábneme stěny a dno hrnce. Sundáme z ohně a necháme na teplém místě, než ho budeme používat dál.

Do krému z vajec přidáme cukr a ještě několik minut šleháme.

Už na menší obrátky zašleháme mouku a máslo. Postupně přidáváme třetinu mouky, polovinu másla, pak zas třetinu mouky, zbylé máslo a pak zbytek mouky. Mícháme jen tak, aby bylo vše spojené. Mícháme maximálně minutu a pak už se jen vařečkou ujistíme, že je vše dobře promíchané.

Těsto nalejeme do formy, posypeme hruškama a čokoládou. Vložíme do trouby a pečeme cca 40-50 minut. Vyzkoušíme párátkem, po vytažení musí být čisté.

Žádné komentáře:

Okomentovat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...