neděle 7. srpna 2011

Borůvkové minimuffiny

Borůvkové minimuffinky jsem chtěla dělat už v průběhu týdne, ale narychlo jsem nesehnala borůvky. Včera jsem jich dostatek "nakoupila" u rodičů na zahradě. Díky nim jsem nemusela vymýšlet nic nového a po řadě čokoládových snídaní tu zas jednou mám světlé těsto s ovocem.

Borůvkové minimuffiny


Recept je původně z joyofbaking.com a standardně je z něj 12 velkých muffinů. Myslela jsem si, že to bude tak dvojnásobek minimuffinků, ale ukázalo se, že jich je čtyřnásobek. Takže tu mám krásných 48 muffinků. :-)

Ingedience
240 ml bílého jogurtu
1 velké vejce
60 ml oleje
1/2 lžičky vanilkové esence
260 gramů hladké mouky
100 gramů krystalového cukru
1 lžička prášku do pečení
1/2 lžičky jedlé sody
1/4 lžička soli
100 gramů čerstvých (nebo mražených) borůvek

Postup
Předehřejeme si troubu na 190°C a vyložíme formu na muffiny papírovými košíčky. Těsto je standardně na 12 velkých muffinů, mě to vyšlo na 48 minimuffinků.

V misce smícháme jogurt, vejce, olej a vanilkovou esenci. V druhé promísíme všechny suché ingredience - mouku, cukr, prášek do pečení, jedlou sodu a sůl. Ze suché směsi odebereme jednu lžíci a promícháme ji s borůvkami.
Do suché směsi přidáme mokrou a lehce promícháme, jen dokud není vše mokré. Následně opatrně do těsta zamícháme borůvky, nechceme je moc rozmačkat, abychom si neobarvili těsto na modro.

Těsto rozdělíme do muffinové formy a dáme péct do trouby. Pečeme 15-20 minut, zda jsou muffiny upečené ověříme párátkem. Po upečení necháme pár minut chladnout na plechu a následně přesuneme na rošt. Necháme úplně vychladnout.

1 komentář:

  1. akože som to robila a vôbec to cesto bolo husté musela som to riediť mliekom...si neviem predstaviť ako by som to do tých košíčkov dávala...

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...