neděle 21. srpna 2011

Řepný chlebíček s čokoládou

Po příjemném prodlouženém víkendu mimo domov jsem velmi narychlo hledala něco na upečení - rychlého a potenciálně dobrého. Vytáhla jsem kuchařku Chléb v hlavní roli a prostě vybrala jeden ze sladkých chlebíčků. Volba padla na řepný chlebíček s čokoládou. Zaujal mě už několikrát, vždycky jsem totiž přemýšlela jakou chuť tomu ta řepa dodá.


Až na strouhání řepy je recept opravdu rychlý, jednoduše se vše smíchá a prošlehá. Na pohled vypadá výsledek pěkně. Chuťově mě ale nijak nenadchnul. Čekala jsem, že řepa dodá chlebíčku vláčnost, ale chlebíček je spíš sušší. Chutná samozřejmě čokoládově, ale má takový divný nádech něčeho, co bych nikdy neidentifikovala jako řepu.


Zatím jsem ho chutnala jen já, takže nemám jiný názor. Osobně bych ho už nepekla, ale třeba bude někomu chutnat.

Ingredience:
170 g nakládané řepy, bez nálevu
200 g polohrubé mouky
50 g hladké mouky
80 g kakaa (holandského typu)
1 lžička prášku do pečiva
1/2 lžičky jedlé sody
230 g třtinového cukru
3 vejce
200 ml oleje
špetka soli
100 g hořké čokolády (nasekané na kousky)

Postup:
Předehřejeme troubu na 180°C. Formu na chlebíček vyložíme pečícím papírem.

Řepu nastrouháme na jemném struhadle a dáme do mísy. Přidáme obě mouky, kakao, kypřící prášek, sodu, třtinový cukr, vejce a sůl. Pomocí šlehače vytvoříme hutné, jednolité a hladké těsto. Za stálého míchání do něj pramínkem přiléváme olej a šleháme tak, abychom získali krémovou konzistenci. Nakonec lehce vmícháme čokoládu.

Těsto nalijeme do formy a dáme péct přibližně na hodinu. Upečený chlebíček vyzkoušíme pomocí špejle, pokud je chlebíček upečený, zůstane čistá. Mě trvalo pečení dokonce hodinu a 20 minut.

Žádné komentáře:

Okomentovat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...