neděle 14. srpna 2011

Jablečný koláč

Po sérii muffinů a cupcaků jsem hledala něco úplně jiného. Koukala jsem po nějakém lehkém ovocném koláči a myslím, že výsledek dlouhého hledání opravdu stojí zato. Podle zdroje a ingrediencí jsem čekala dobrý koláč, ale výsledek předčil moje očekávání.
 
Jablečný koláč

Krásně vláčné těsto jablečný koláč podle receptu ze smitten kitchen výborně doplňují velké skořicových jablíček. Na blogu se píše, že druhý den je ještě lepší. Na to jsem zvědavá, protože už teď je mooooc dobrý. :-)

Z tohohle koláče jsem opravdu nadšená, tak doufám, že vy budete taky.

Ingredience:
6 jablek
1 lžíce skořice
5 lžic cukru

330 g hladké mouky
1 lžíce prášku na pečení
1 lžička soli
240 ml oleje (např. slunečnicového)
400 g krystalového cukru
60 ml pomerančové šťávy
2 1/2 lžičky vanilkové esence
4 vejce


Postup:
Předehřejem si troubu na 175°C a vymažeme formu.

Oloupeme a nakrájíme jabka na větší kousky. Posypeme skořicí a cukrem, promícháme a necháme stát, než si připravíme těsto.

Ve velké misce smícháme mouku, prášek na pečení a sůl. V druhé misce promícháme olej, pomerančovou šťávu, cukr a vanilkovou esenci. Mokrou směs smísíme se suchou a postupně po jednom přidáváme vejce.

Do formy nalijeme polovinu těsta. Na něj naskládáme polovinu jablek. Přelijeme zbytkem těsta a navrch naskládáme zbylá jablka. Vložíme do trouby a pečeme cca hodinu až hodinu a půl (záleží na formě). Jestli je koláč hotový, vyzkoušíme párátkem. Začala jsem zkoušet cca po hodině pečení a hotový byl tak po hodině a deseti minutách.

Žádné komentáře:

Okomentovat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...