pondělí 3. října 2011

Ovesné tyčinky s jablky

Původně jsem myslela, že tenhle víkend vůbec péct nebudu. V pátek jsem odjela do sklípku a až do neděle si tam užívala krásného počasí, vína, hroznů a jídla.

V neděli dopoledne to ale začalo vypadat, že bychom se mohli vrátit celkem rozumně a mě se začalo honit hlavou, že bych mohla něco upéct. Po cestě jsem v mobilu procházela recepty, až jsem jeden našla. Brzký návrat se ale nakonec nekonal, domů jsem dorazila něco před devátou. Myslete si o mně, že jsem divná (asi jsem), ale mě to nedalo a něco po deváté jsem se vrhla na pečení.


Původní recept je ze smitten kitchen, měnila jsem trochu postup přípravy i ingredience.

Ingredience:

Na těsto:
180 g hladké mouky
180 g hnědého cukru muscovado
110 g ovesných vloček
3/4 lžičky soli
3/4 lžičky prášku do pečiva
1/2 lžičky jedlé sody
1/2 lžičky skořice
180 g másla

Na jablečnou náplň:
45 g hnědého cukru muscovado
1 lžíce citronové kůry
1/2 lžičky skořice
2 lžíce hladké mouky
400 g jablek (oloupaných, vykrájených a nakrájených na malé kousky)
60 ml citronové šťávy
2 lžíce másla (rozpuštěného a vychladlého na pokojovou teplotu)


Postup:

Předehřejeme si troubu na 175°C. Vymažeme nebo vyložíme papírem plech o velikosti přibližně 20 x 30 cm.

Těsto:
Smícháme mouku, hnědý cukr, vločky, sůl, prášek do pečení, jedlou sodu a skořici. Přidáme máslo a rukama vytvoříme konzistenci drobenky.

Dvě třetiny těsta vložíme do pekáče, rukama rozprostřeme po celé formě a přitlačíme. Vložíme do trouby a pečeme 12 - 15 minut, dokud těsto nezezlátne.

Náplň:
Zatímco se těsto peče, připravíme si jablečnou náplň. V misce smícháme cukr, citronovou kuru, skořici a mouku. Přidáme jablka, citronovou šťávu a máslo. Rukama vše promícháme, tak aby jablka byly rovnoměrně pokryté.

Náplň nasypeme na předpečené těsto, rovnoměrně rozložíme po celé ploše. Jablka posypeme zbytkem těsta a trochu přitlačíme.

Dáme do trouby a pečeme přibližně 45 minut, dokud těsto není zlatě hnědé a náplň nezměkne a nezačne trochu probublávat mezi těstem.

Vyndáme z trouby, necháme vychladnout a nakrájíme.

Žádné komentáře:

Okomentovat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...